سئو و تولید محتوا

بهترین اسکیما برای سایت های خبری و مجله ای

بهترین اسکیما برای سایت های خبری و مجله ای

در سطح وب برای هر وبسایت اسکیما هایی وجود دارد که با به کار بردن صحیح آنها شما می‌توانید درک گوگل از ساختار سایت خودتان را افزایش دهید و با دریافت Rich Snippet ها نتیجه سایت خود را در صفحه نتایج متمایز کنید. فرضا همگان می‌دانند که برای وبسایت های شخصی بهتر است که از اسکیمای شخص یا Person استفاده کنیم یا اسکیمای ویدیو خوراک سایت های ویدیو محور است. اما به راستی بهترین اسکیما برای سایت های خبری و مجله ای کدام است؟ برای مقالات بلاگ خود چه اسکیمایی به کار ببریم؟ در این مقاله این موضوع رو کامل توضیح خواهم داد. در ادامه با من همراه باشید.

اسکیمای مقالات و پست های بلاگ

به طور کلی برای اسکیمای مقاله ما می‌توانیم از بیش از چندین نوع مقاله برای فیلد Article Type استفاده کنیم اما 3 نوع آن معروف ترین نوع هستند:

  • Blog Post
  • News
  • Article
فیلد Article Type

فیلد Article Type در هنگام افزودن اسکیمای مقالات با رنک مث | آموزش افزودن اسکیما با رنک مث

همه ما می‌دانیم که اسکیما ها را برای موجودیت ها (Entity) ها به کار می‌بریم. فرضا در یک صفحه مقاله وبسایت خودمان می‌توانیم از اسکیمای Article یا مقاله را به کار ببریم. توجه  کنید که اسکیمای مقاله یا Article عموما برای مقالاتی زده می‌شوند که تحقیقاتی هستند و فرضا بیش از 5000 کلمه طول دارند. موضوعاتی که خبر هستند نباید از این اسکیما استفاده کنند. فقط به نکته ای که در پایین درج شده است دقت کنید:

Google به شخص به عنوان ناشر مقالات اجازه نمی دهد. سازمان به جای آن استفاده خواهد شد.

نقل قول بالا از افزونه رنک مث به این معناست که اگر یک سازمان نیستید و از اسکیمای سازمان (organization) استفاده نکرده اید، از انتشار مقالات با عنوان شخص خود داری کنید. این مورد دقیقا در عکس بالا و در کادر زرد رنگ نیز قول شده است.

خوب حالا برای خبر های فوری چه اسکیمایی بزنیم؟

معمولات متن خبر ها کوتاه بوده و انتشار فوری آنها اولین اولیت است. بهترین اسکیما برای خبر ها اسکیمای News است. این اسکیما ماهیت پست منتشر شده را به بهترین شکل ممکن به گوگل می‌فهماند. هنگامی که گوگل متوجه شود که پست شما مقاله (Article) نیست و فقط یک خبر است رفتار بسیار متفاوتی با آن دارد. فرضا محتوای خبری معمولا آپدیت نمی‌شوند (مخصوصا در طولانی مدت)، اما مقاله های تحقیقاتی ممکن است به هر دلیل در طی مدت زمان آپدیت شوند.

اسکیمای Blog Posting (پست بلاگ)

خوب حالا شاید از خودتان بپرسید ما فقط یک مجله خبری هستیم و فقط مقالاتی همانند راهنما های خرید و مقالات بلاگی کاربر پسند را منتشر می‌کنیم، ما از کدام اسکیما بهتر است استفاده کنیم؟ مقدار Blog Posting مناسب فیلد Article Type اسکیمای مقالات برای شماست. یعنی شما نه مقالات و آرتیکل های طولانی منتشر می‌کنید نه اخبار؛ بلکه شما برای مقالات خود Blog Post (پست بلاگی) منتشر می‌کنید و بهترین اسکیما برای سایت های خبری و مجله ای شما همین است.

نمونه ساده ای از پست بلاگ

نمونه ساده ای از پست بلاگ – قسمت مقالات محمد علی عصایی

اسکیمای FAQ و اسکیمای مرتبط با محتوا

یکی دیگر از اسکیما هایی که می‌توانید برای وبسایت های خبری یا بلاگ دیگر وبسایت های خبری استفاده کنید، اسکیما هایی است که درون محتوا قرار می‌گیرند. تعدادی از این اسکیما ها که ریچ ریزالت مشخص دارند و می‌توانند پست های بلاگ شما را از نظر اسکیما ها غنی کنند عبارتند از:

اسکیمای faq یا سوالات متداول | این اسکیما تعدادی از سوالات را در متن مطرح کرده و در درون همان متن مقاله عیناً آنها را جواب می‌دهد. نتیجه آن در گوگل همانند تصویر زیر است:

تاثیر اسکیمای FAQ در حجم نتایج و افزایش CTR

تاثیر اسکیمای FAQ در حجم نتایج و افزایش CTR

اسکیمای ویدیو | اگر در درون صفحه مقاله خودتان از ویدیو استفاده می‌کنید به شدت توصیه می‌کنم که از این اسکیما حتما استفاده کنید. این اسکیما جز اسکیما های ضروری برای وبسایت های خبری مخصوصا در سال 2022 محسوب می‌شود! نتیجه و ریزالت این اسکیما در گوگل در قسمت های مختلفی همانند قسمت ویدیو ها، خود نتایج، دیسکاور گوگل و…. نشان داده می‌شود. دقیقا همانند تصویر زیر:

نتیجه اسکیمای ویدیو

نتیجه اسکیمای ویدیو

جدای از این موارد در صورتی که در مقاله خودتان از پادکست استفاده می‌کنید، حتما از اسکیمای پادکست استفاده کنید. اگر هم از تصاویر یونیک که خودتان با دوربین ثبت کرده اید استفاده می‌کنید می‌توانید اسکیمای لایسنس تصاویر را برای تصویر های یونیک خودتان مدنظر بگیرید.

اسکیمای Blog Live Posting (پست زنده بلاگ)

این اسکیما اولین بار توسط جناب آقای ناجی (متخصص اسکیما) و حوزه استراکچر دیتا که خود من خیلی چیز ها رو از ایشون یاد گرفتم توی لایو اینستاگرامیشون معرفی شد و حتی در موردش توی وب انگلیسی هم محتوای کمی هست. فرض کنید سایت زومیت که رویداد های زنده CES که مرتبط با معرفی محصولات جدید دنیای فناوری است را بخواهد پوشش بدهد. از این اسکیما می‌تواند استفاده کند و لحظه به لحظه یک پست وبلاگش را آنلاین و زنده نگه دارد.

احتمالا این اسکیما موجب افزایش سرعت ایندکس تمامی محتوا های درون آن صفحه، افزایش آتوریتی کلی سایت نزد گوگل می‌شود. شما باید فقط این صفحه رو در طی رویداد زنده معرفی محصولات جدید دنیای فناوری (CES) مرتبط به روز نگه دارید. اطلاعات بیشتر در مورد بلاگ لایو پست را در وبسایت MOZ بخوانید.

همچنین یک نمونه کامل از آن صفحه انتخابات آمریکا است که توسط خبرگذاری CNN اجرا شده است. لینک صفحه

نمونه ای از بلاگ لایو پست در وب انگلیسی

نمونه ای از بلاگ لایو پست در وب انگلیسی

سخن نهایی

در این مقاله سعی کردم به شما عزیزان بهترین اسکیما ها برای وبسایت های خبری را معرفی کنم. شما می‌توانید علاوه بر اسکیما های معرفی شده اگر بر روی صفحه اخبار یک شهر یا اخبار یک دسته بندی کار می‌کنید و یک آرشیو از اخبار دارید از اسکیمای لیست آیتم هم استفاده کنید. نظر شما در مورد اسکیمای مناسب برای وبسایت های خبری چیست؟ منتظر نظرات و سوالات شما عزیزان هستم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *